16 Eylül 2022 Cuma

05.09.2022-15.09.2022 Narlı ve Bursa Gezisi

Herkese merhabalar yeniden.Yine bir yolculuğun hikayesini anlatıyorum.Bu seferde ise aileim ile benim Bursa ve Balıkesir tatilini anlatacağım.

Tatile gitmeden bir gün önce arabaya tatil ve deniz eşyalarını koyduk. Sonra da annemin mutfak için hazırladığı eşyaları yerleştirdik. Sonra da yukarı çıkıp bir güzel rahat uyku çektik.

5 Eylül sabahı veya 4 Eylül'ü 5 Eylül'e bağlayan gece evden ayrılıp Ankara-Eskişehir yoluna doğru yola çıktık. Yolculuğumuzun ilk saniyeleri biraz uykuluydu.Sonrası da daha keyifliydi.

Yol çok güzeldi,traffik sakindi.Yolculuk keyifliydi.

Sivrihisar'a doğru giderken  yolculuğa gece çıktığımız için TŞOF Derneği'nin Sivrihisar'da bulunan tesislerde dinlendik.İşte...Burada bazı ihtiyaçlarımızı giderdik ve sonra yolculuğumuza devam ettik.

Sivrihisar'dan sonraki durağımız Eskişehir oldu.Burada babamın halasının torununun babası ile annesi vardı.Onlara uğramayı düşündük fakat babam çoktan arabayla Eskişehir'i de geçmişti.

Balıkesir'in Erdek ilçesine doğru giderken bana göre Türk futbolunun kalbi olan Eskişehir'i de arkamızda bıraktık.

Şimdide benim için en duygussal kısmına geldik.

Bana göre yolculuğumuzun en duygusal kısmı olan Söğüt yakınlarında olan Bozüyük ilçesine geldik.

Bozüyük'ten geçerken yol çok garipti.Sanki o yılları kafanda canlandırıyormuşsun gibi bir his bırakıyordu insanın içinde.Neden mi?Çünkü senin ataların taaa Orta Asya'dan buralara kadar gelmişler,yerleşmişler ve bu topraklarda bir 600 sene 3 kıtada hüküm süren koca bir cihan devleti kurmuşlar.

Bileciğ'e de veda ettikten sonra yola  devam ettik.En sevdiğim yere,öğleye  doğru geldik.Orası da İnegöl.Neden mi en sevdiğim yer diyorum;çünkü biz bazen orada-Zeynel Restaurant'ta-İnegöl köftes yiyoruz.Ama benim rahatsızlığım olduğu için annemin hazırlamış olduğu köfteleri yiyebildik.

Evet,köfteleri de yedikten sonra yolculuğumuz kaldığı yerden devam etti.Sırada iskender ile kestane şekerğinin meşhur olduğu Bursa vardı.Burada çok duraklamadık ancak dinlenme tesislerinde çayımızı hazırlayıp,oturup güzelce bir çaylarımızı içtik.

Dinlenme tesislerinde de çaylarımızı içtikten sonra bu sefer de Karacabey'e doğru ilerledik.Yol üzerinde Minteks AVM diye bir yer vardı ve biz de orada bir çay ile kahve içeriz diye durduk.

Bu arada da Karacabey'e doğru giderken de çok güzel doğa manzaraları gördük fakat fotoğraflarını çekemedik.

Minteks'de de vakit geçirdikten sonra da bu sefer de yolculuğumuz Kapıdağ Yarımadası'nın giriş kısmında bulunan ve bir ünlümüzün memleketi olan Bandırma'ya doğru yola çıktık.Bandırma'ya doğru giderken tarffik bizi baya zorladı çünkü yeni yollar,köprüler falan yapılıyordu.Bir yandan korna sesleri bir yandan camı açınca tozlar geliyordu.Ancak biz Bandırma yönünü bulunca tarffikten kaçmış olduk.-yanlış anlamayın "trafikkten kaçmış olduk"derken,traffik polisinden kaçmak değil-

Kapıdağ Yarımadası'nda bulunan Erdek'e doğru giderken çocukluğumu hatırlar gib oluyordum.Çünkü ben buraya rahmetli Özgün eniştemle birlikle en son 2004 yılında gelmiştm.O zamanlar her şey çok güzeldi.Neyse bir devam edelm :)

En sonunda Kapıdağ Yarımadası'na bir kez daha gelmiş olduk.Gittiğimiz yer de Erdek ilçesinin Narlı köyü.

Biz arabayı uygun bir yere çektikten sonra kiralık ev aramaya başladık.Sahile doğru yürüyüş yaparken babam bir adam gördü ve o adama 1 hafta 10 gün kalmak için kairalık ev aradığını söyledi.Adam da bizi çarşıya yakın bir ev olduğunu söyledi.

Ev çok güzeldi.Fakat duş kısmı biraz kötüydü.Evde çok güzel uyku çektik.

1.GÜN

Sabah olunca da kahvaltımızı balkonda yaptık.O da çok keyifliydi.Çayımızı içip kahvaltımızı yaptıktan sonra öğleye kadar biraz annem ile babam dinlenirken ben de bilgisayardan neler yapabileceğimize bakıyordum.

Baktığım sürede de Marmara Adası ile Avşa Adası'na feribot ile gidilebileceğini hatta kaldığımız yerin yakınındaki sahilde bir adet bilet gişesi olduğunu öğrendim ve bilgisayarımı kapattım.

Öğleye kadar dinlendikten sonra babam dedi ki hadi denize girelim,biz de dedik ki tamam mayolarımızı giydikten sonra,güneş kremlerimizi sürdükten sonra gidelim denize.

Deniz çok keyifliydi aynı zamanda da biraz da sallantılıydı.Çünkü bazen deniz taşıtları geçiyordu.

Deniz keyfi de bitince eve gidip güzelce sıcacık duşumuz yaptık.Ben çok açıkmştım.Yani kurtlar kadar açım derler ya benimkisi o mantık.Neyse,annem bize yemek yaptı.Öğle yemeğini de yedikten sonra hepimiz keyifli bir uyku çektik.

Akşam olunca da ben biraz turlayalım,çarşıya gidelim ya da Erdek'e gidelim dedim.Annem ile babam da tamam dedi.Çarşı akşamaları biraz kalabalık oluyordu.Bizim de çarşının sonunda dondurma yediğmiz ve fotoğraf çektiğimiz bir yer vardı oraya gittik ve oturduk(Çarşıyı gezdikten sonra).

Çarşıda kısa bir gezi yaptıktan sonra eve tekrar döndük.Biraz televizyon izledikten sonra ben balkona akşam yemeği yemek için sofra kurdum.Son olarak da çaylarımızı bitirip,sofrayı kaldırıp ve bulaşıklar yıkandıktan sonra babam evi ilaçladı.Çünkü eve ilk geceden itibaren baya bir sivrisinek girmişti.

Babam evi ilaçladıktan sonra evde rahat bir uytku çektik.

2.GÜN

2.Günde de yine ilk günde olduğu gibi bu seferde denize sabah kahvaltımızı yaptıktan sonra gitmeyi planladık ve kahvaaltımızı bitir bitirmez denize hemen kalabalık olmasın diye gittik.Deniz biraz sabah olduğu için soğuktu ama biz öğleye kadar kaldık.Bi de çok fazla insan yoktu.

Deniz keyfi bitince eve döndük.Çünkü hepimiz çok açıkmıştık.Öğle yemeğimizi bu sefer de piknik tüpünün üzerinde kapya biber ile çarliston biber közleyerek yaptık.Biberlerin yanına da yine her zamanki gibi çay yaptık.

Daha sonra da yine çarşıya gittik.Bu sefer ihtiyaçlarımızı karşılamamız için.Daha sonra da tekrardan eve dönüp akşam yemeğini yedik ve uykuya yattık.

3.GÜN

Bu sabah hava biraz bulutluydu ve aynı zamanda da rüzgarlıydı.Çünkü annemin astığı sarı bezlerden ikisi az kalsın aşağıya düşecekti.Ben onları düştükleri yerleden alıp anneme verdim.

Yine kahvaltıyı yaptıktan sonra denize tekrardan girdik.Deniz de çok olmasa da biraz dalgalıydı.Deniz keyfi sona erince babamı kuzeni aradı.Biz de öğle yemeğini orada yeriz diye düşündük.Babam da yarın gideriz dedi.Biz de tamam dedik.

Deniz keyfinden sonra eve öğle yemeği için geri döndük.Duşlarımızı aldıktan sonra öğle yemeğini yedik.Babam yemekten sonra da denize girelim dedi.Ben olmaz dedim ve biraz tartıştık bu konuda.Daha sonra biraz daha denize gittik.

Daha sonra Narlı'nın çarşısına doğru yürüyüş yaparken babam tabi seneye de buraya anneannemler ile de geliriz diye ev bakıyordu.Bir evin telefon numarasını aldık ve çarşıdan gelince o eve bakmaya gittk.

Biz eve geri dönerken de akşam olmuştu ve hepimiz yine çok acıkmıştık.Annem çok güzel yemek yaptı ve hep birlikte yemeği yedik.

Yemği yedikten sonra sabaha kadar rahat bir uyku çektik.

4.GÜN

Sabah olunca ben balkaona kahvaltıyı hazırladım.Kahvaltıyı bitirdikden sonra bilgisayardan GESTAŞ'tan Avşa Adası'na gitmek için biletlerein fiyatlarına baktım.

Deniz keyfi bitince babam Ergün abiyi aradı bugün gelelim mi diye.Ergün abi de gelebilirsiniz dedi.Ne güzel öğle yemeğimizi yazlıkta yiyecektik.

Yazlığa gitmeden önce Erdek'e alış-veriş yapmaya gittik.Sonra dönüşte babamın kuzenine uğradık.Daha sonra onunla da biraz gezdik,dolaştık ve alış-veriş yaptık.Yazlığın bahçesinde çok keyifli bir mangal yaptık.Onun-babamın kuzeninin-iki tane tatlı köpeği var.İsimleri dişi olanınki Bella erkek olanınki de Maylo.İçlerinden Maylo'nun hikayesi biraz farklı.

Daha sonra biz ayrıldık yazlıktan.Eve geldik.Akşam yemeğini yedik.Babam yine ilaçladı evi.Sonra da rahat bir uyku çektik.

5.GÜN

Sabaha çok huzurlu bir şekilde uyandık.Bugün de kahvaltımzı balkona kurduk.

Kahvaltımız bitirdikten sonra hep birlikte denize gittik.

Denizden sonra öğle yemeğini yedik.Erdek'e tekrardan gittik.

Akşam olunca da eve tekrar döndük.Yemeği yedikten sonra biraz da Narlı'yı turladık.

Daha sonra eve dönüp babam evi ilaçladıktan sonra bir güzel rahat uyku çektik.

6.GÜN

Sabah huzurlu dolu bir şekilde uyandıktan banyaoya gidip ellerimizi yüzlerimizi yıkadık.Daha sonra da kahvaltımızı yaptık.

Yine önceki günlerde de olduğu gibi denize gittik fakat hava rüzgarlıydı.Biz de Avşa Adası'na gitmeye karar verdik.Babam ve ben kaldığımız eve yakın olan GESTAŞ gişesine gidip biletlerimizi aldık.

Annem orada acıkırız diye ekmek arası sandviçler hazırladı ve sonra da feribota binmeye gittik.

Feribot çok eğlenceliydi fakat biraz da korkutucuydu.Avşa Adası rotasında ilerleken çok güzel manzaralar gördük.Çok keyifli bir yolculuk oldu.Orada öğle yemeğimizi de yedik.

Akşam saatlerinde eve döndük.Yemeği yedikten sonra çok güzel bir uyku çektik.

7.GÜN

Sabah dopdolu bir şekilde uyandıktan sonra ben ellerimi yüzümü yıkadım.Kahvaltı sofrasına yardım ettim ve kahvaltımızı yaptık.

Daha sonra da babam yine denize gidelim  dedi,biz de-annem ile ben-tamam dedik.Deniz çok keyifliydi ama zaman zaman da dalgalıydı ee tabi bir de gürültülüydü.

Deniz keyfi de bitince eve tekrardan döndük.Bu seferde öğle yemeğini yedik.Sonra da herkes şekerleme yaptı ben hariç.Ben de biraz bilgisayarım ile vakit geçirdim.

Akşam olunca Ergün abi babamı aradı.Biz de ailecek gezintiye çıkacaktık.Neyse ki onunla birlikte gezintiye çıktık.Daha sonra marketten aspirin,su,domates ve salatalık bir de biber alıp eve geldik.Akşama annem menemen yaptı ve biz de afiyetle onu yedik.

Ergün abiyi yolcu ettikten sonra çok uykumuz geldiği için hemen yattık.

8.GÜN

Akşam olunca da yemek yedik.Hep birlikte evi ilaçladıktan sonra uyuduk.

9.GÜN

Öğle yemeğinden sonra alışveriş yapmaya gittik.Yarın yola çıkacağız diye.Tarih 14 Eylül 2022...Alışverişi yaptıktan sonra eve döndük.

Daha sonra akşam yemeği için hazırlıkları yaptık.Nihayet akşam yemeğini de yedik.Sonra ben dedim ki,"Baba,anne hadi durağın ordaki banklara gidelim?".Babam da tamam deyip,gittik.Maksat hemdoğa hem de manzarayı izlemek.

Eve dönünce de hemen telefonumu şarja takıp uykuya daldık.

Vee sonunda Narlı'dan ayrılma vakti geldi....

Öğlen 12.00'da arabaya bütün eşyaları yükledik.Eve dönüş yoluna geçtik.Gelirken uğradığımız bütün illeri geride bıraktık derken.Biz Bursa'nın Osmangazi ilçesine geldik.Burada Osman Gazi ile çocukları medfundu.Biz de onları ziyeret etmeye geldik.Bir de Üftade Hazretleri'nin türbesi burada bulunmaktaydı.

Çok güzel bir anı yaşadık.Endonezyalı birisi bizim fotoğraflarımızı çekti.Çok cana yakın insanlardı.

Bursa'da hiç bir şey yemeden,içmeden ayrılıp dönüş yoluna devem ettik.

Dönüş yolu biraz can sıkıcydı benim açımdan.Neden mi?Çünkü ben ayrılmak istemiyordum.Baya bir tatil yapmak istiyordum fakat üniversiteye gittiğim için ayrıldık.

Ankara'ya doğru giderken Temelli'yi geçtikten sonra Polatlı istikametinde babam arabayı durdurmak zorunda kaldı.Çünkü yol çok karanlıktı ve arabaların ışıkları yüzünden babam yolu zor görüyordu.Neyse babam kahvesini içtikten sonra yola devam etti.

Eve gidene kadar annem yorgun düşmüştü çünkü yol boyunca uyuyordu.Ben de babamı dinç tutmaya çalışıyordum.

Eve gelince hepimiz sıcacık duşlarımızı aldık ve hemen uykuya daldık.

Evettt....Bir yolculuğun hikayesini daha burda bitiriyoruz.Başka yolculuukların hikayesinde görüşmek üzere hoşça kalın.